Туризм як соціально-економічний феномен

Автор(и)

  • О. Комова Київський національний лінгвістичний університет, Ukraine
  • О. ЯВОРСЬКА Київський національний лінгвістичний університет, Ukraine

Ключові слова:

туризм, соціально-економічна діяльність, туристична індустрія

Анотація

Дана стаття присвячена дослідженню туризму як соціально-економічного феномену, який з другої половини ХХ століття перетворився на один з провідних важелів розвитку світової економіки, сприяв посиленню інтеграції та міжкультурної комунікації між народами. Автори дослідження аналізують основні тенденції й перспективи розвитку туризму, його вплив на різні галузі суспільного життя.

Посилання

Серебрянська А.О. Географія та історія Іспанії: Посібник з країнознавства / А.О. Серебрянська. – К.: КНЛУ, 1998. – С. 21.

Морозов М.А. Экономика туризма: Учебник / М.А. Морозов, Н.С. Морозова, Г.А. Карпова, Л.В. Хорева. – М.: Федеральное агенство по туризму, 2014. – 320 с.; Шкрібляк М.Я. Особливості міжнародного туризму [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rusnauka.com/14_NPRT_2010/Economics/66345.doc.htm; Дейч Б. Євро-2012 – шанс відкрити Україну світу // Дзеркало тижня. – 2007. – № 49. – С. 21–23; Куценко В.І. Соціальний вектор економічного розвитку / В.І. Куценко. – К.: Наукова думка, 2010. – 735 с.; Вавилова Е.В. Основы международного туризма: Учебное пособие. – М.: Гардарики, 2005. – 147 с.

Маркетинг мест: привлечение инвестиций, предприятий, жителей и туристов в города, коммуны, регионы и страны Европы / [Ф. Котлер, К. Асплунд, И. Рейн и др.]. – СПб.: Стокгольмская школа экономики, 2005. – 376 с.; Саак А.Э. Маркетинг в социально-культурном сервисе и туризме: Учеб. пособие для вузов / А.Э. Саак, Ю.А. Пшеничных. – СПб.: Питер Пресс, 2007. – 480 с.

Гресєва І.М. Сучасна індустрія туризму та її роль у світовій економіці / І.М. Гресєва // Туристично-краєзнавчі дослідження. – Вип. 2. – К.: ЧП Кармаліта, 1999. – С. 137–153.

Всемирный экономический форум: Рейтинг стран мира по уровню конкурентоспособности путешествий и туризма в 2013 году [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://gtmarket.ru/news/2013/03/07/5520.

Куценко В.І. Соціальний вектор економічного розвитку / В.І. Куценко. – К.: Наукова думка, 2010. – 735 с.

Гресєва І.М. Сучасна індустрія туризму та її роль у світовій економіці / І.М. Гресєва // Туристично-краєзнавчі дослідження. – Вип. 2. – К.: ЧП Кармаліта, 1999. – С. 137–153;

Куценко В.І. Соціальний вектор економічного розвитку / В.І. Куценко. – К.: Наукова думка, 2010. – 735 с.

Любіцева О.О. Ринок туристичних послуг (геопросторові аспекти) / О.О. Любицева. – К.: Альтерпрес, 2002. – 436 с.; Кифяк В.Ф. Організація та розвиток міжнародного туризму в Україні (регіональні аспекти): Дис… канд. екон. наук: 08.10.01 / В.Ф. Кифяк; Чернівецький держ. ун-т ім. Ю. Федьковича. – Чернівці, 1997. – 169 с.; Краєвська О.А. Концептуальні засади та інституційні механізми політики Європейського Союзу у сфері туризму: Дис… канд. політ. наук: 23.00.04 / О.А. Краєвська; Львівський національний ун-т ім. Івана Франка. – Львів, 2006. – 211 с.; Чечель А.А. Совершенствование государственных механизмов управления развитием туризма в Украине: Дис… канд. наук по гос. управлению: 25.00.02 / А.А. Чечель; Донецкая гос. академия управления. – Донецк, 2003. – 204 с.; Попович С.І. Взаємодія туризму і краєзнавства в Україні. Проблеми і перспективи: Зб. наук. статей. – К.: ІВЦ «Слов’янський діалог», 1995. – С. 146–162; Попович С.І. Соціально-економічні передумови розвитку туризму

в Україні та розширення його інфраструктури в 60-х – першій половині 80-х рр. (на прикладі системи профспілкового туризму) // З історії вітчизняного туризму: Зб. наук. статей. – К.: Типографія ФПУ, 1997. – С. 103–115; Попович С.І. Соціально-економічні передумови та основні етапи розвитку внутрішнього туризму в Україні // Туризм в Україні: економічні та організаційні механізми розвитку. – Тернопіль: Тернограф, 2008. – С. 46–67.

Герасименко В.Г. Теорія туризму як складова туризмології / В.Г. Герасименко // Вісник соціально-економічних досліджень. – 2011. – № 2 (42). – С. 173–180.

Морозов М.А. Экономика туризма: Учебник / М.А. Морозов, Н.С. Морозова, Г.А. Карпова, Л.В. Хорева. – М.: Федеральное агенство по туризму, 2014. – 320 с.; Чернікова В.І. Особливості інновацій у туризмі // Вісник ДІТБ. Управління підприємствами в туристичній сфері. – 2012. – № 16. – С. 89–94; Михайліченко Г.І. Інноваційні підходи до формування мультиплікаторів Комова О., Яворська О. Туризм як соціально-економічний феномен туризму // Матеріали Міжнародної науково-практичної конференціїї «Механізми реалізації стратегії інноваційно-технологічного розвитку України в умовах глобальних викликів» 1–2 листопада 2012 р. – С. 134–146.

Нездойминов С.Г. Туризм в условиях перехода к «зелёной» экономике // Российский журнал экотуризма. – 2013. – № 6. – С. 9–14; Морозов М.А. Экономика туризма: Учебник / М.А. Морозов, Н.С. Морозова, Г.А. Карпова, Л.В. Хорева. – М.: Федеральное агенство по туризму, 2014. – 320 с.; Куценко В.І. Соціальний вектор економічного розвитку / В.І. Куценко. – К.: Наукова думка, 2010. – 735 с.; Гресєва І.М. Сучасна індустрія туризму та її роль у світовій економіці / І.М. Гресєва // Туристично-краєзнавчі дослідження. – Вип. 2. – К.: ЧП Кармаліта, 1999. – С. 137–153.

Морозов М.А. Экономика туризма: Учебник / М.А. Морозов, Н.С. Морозова, Г.А. Карпова, Л.В. Хорева. – М.: Федеральное агенство по туризму, 2014. – 320 с.; Герасименко В.Г. Вказ. праця. – С. 175.

Новицький В.В. Імперативи інноваційного розвитку // Економіка України. – 2007. – № 2. – С. 50–53.

Морозов М.А. Экономика туризма: Учебник / М.А. Морозов, Н.С. Морозова, Г.А. Карпова, Л.В. Хорева. – М.: Федеральное агенство по туризму, 2014. – 320 с.; Куценко В.І. Соціальний вектор економічного розвитку / В.І. Куценко. – К.: Наукова думка, 2010. – 735 с.

Михайліченко Г.І. Вказ. праця. – С. 134–146.

Дубенюк Я.А. Туристичний мультиплікатор як комплексний показник розвитку туристичної галузі // Регіональні проблеми розвитку туризму та рекреації: Зб. наук. пр. Ін-ту економікоправових досліджень НАН України. – Донецьк: ТОВ «Юго-Восток, Лтд», 2005. – С. 61–69.

Михайліченко Г.І. Вказ. праця. – С. 134–146.

Морозов М.А. Экономика туризма: Учебник / М.А. Морозов, Н.С. Морозова, Г.А. Карпова, Л.В. Хорева. – М.: Федеральное агенство по туризму, 2014. – 320 с.

Там само.

Чернікова В.І. Вказ. праця. – С. 89–94.

Нездойминов С.Г. Указ. соч. – С. 9–14.

Там само.

Гресєва І.М. Сучасна індустрія туризму та її роль у світовій економіці / І.М. Гресєва // Туристично-краєзнавчі дослідження. – Вип. 2. – К.: ЧП Кармаліта, 1999. – С. 137–153;

Герасименко В.Г. Вказ. праця. – С. 175; Морозов М.А. Экономика туризма: Учебник / М.А. Морозов, Н.С. Морозова, Г.А. Карпова, Л.В. Хорева. – М.: Федеральное агенство по туризму, 2014. – 320 с.

Морозов М.А. Экономика туризма: Учебник / М.А. Морозов, Н.С. Морозова, Г.А. Карпова, Л.В. Хорева. – М.: Федеральное агенство по туризму, 2014. – 320 с.

Сапрыкина А.К., Дадонов В.А. Анализ факторов повышения конкурентоспособности России на международном рынке // Гуманитарный вестник. – 2016. – № 7. – С. 1–10; Морозов М.А. Экономика туризма: Учебник / М.А. Морозов, Н.С. Морозова, Г.А. Карпова, Л.В. Хорева. – М.: Федеральное агенство по туризму, 2014. – 320 с.; Кошеленко Е. Рейтинговые сопоставления

конкурентоспособности предприятий: возможности совершенствования // Економіка підприємств. – 2010. – № 1. – С. 36–40.

Хватов Ю.Ю. Сравнительный анализ международных рейтингов конкурентоспособности стран // Бюлетень Міжнародного Нобелівського економічного форуму. – 2012. – № 1 (5). – Т. 5. – С. 390–398.

Тищенко А.Н., Розгон И.В. Методические подходы к оценке конкурентоспособности регионов // Проблеми економіки. – 2012. – № 3. – С. 90–96.

Морозов М.А. Экономика туризма: Учебник / М.А. Морозов, Н.С. Морозова, Г.А. Карпова, Л.В. Хорева. – М.: Федеральное агенство по туризму, 2014. – 320 с.

Саак А.Э. Маркетинг в социально-культурном сервисе и туризме: Учеб. пособие для вузов / А.Э. Саак, Ю.А. Пшеничных. – СПб.: Питер Пресс, 2007. – 480 с.

Куценко В.І. Соціальний вектор економічного розвитку / В.І. Куценко. – К.: Наукова думка, 2010. – 735 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-07

Номер

Розділ

Туризмознавство