ХХ СТОЛІТТЯ: ДИСКУРС ОСМИСЛЕННЯ ФІЛОСОФІЇ

Автор(и)

  • Т. Д. СУХОДУБ Центр гуманітарної освіти Національної академії наук України, Україна

Анотація

У статті розглядаються тенденції розуміння філософії як проблеми філософського дискурсу ХХ ст. у контексті аналізу модерної, некласичної та постмодерністської філософії. Вказано, що філософія тлумачиться як критика, діагностика часу, інтелектуальна культура супротиву будь-якій репресивності, засіб експертизи. Підсумовується, що в межах сучасної філософії виробляється “новий” тип раціональності, яка поєднує виміри
індивідуального та універсального та утверджує діалог як цінність.

Ключові слова: філософія, тип філософської раціональності, діалог, культура ХХ ст.

 

В статье рассматриваются тенденции понимания философии как проблемы философского дискурса ХХ века в контексте анализа модерной, неклассической и постмодернистской философии. Указано, что философия интерпретируется как критика, диагностика времени, интеллектуальная культура сопротивления любой репрессивности, экспертиза. Делается вывод, что в современной философии вырабатывается “новый” тип рациональности, которая соединяет измерения индивидуального и универсального и утверждает диалог как ценность.

Ключевые слова: философия, тип философской рациональности, диалог, культура ХХ ст.

 

This article overviews the trends in interpreting philosophy as a problem of the 20th century philosophical discourse within the context of analyzing Modern, non-classical, and Post-modern philosophy. Philosophy is viewed as criticism, diagnostics of historical time, an intellectual culture resisting any repressive trends, and a type of expertise. The paper concludes that contemporary philosophy is forming a “new” type of rationality that combines dimensions of the Individual and the Universal while proclaiming dialogue as a specific value.

Key words: philosophy, philosophical type of rationality, dialogue, the 20th century culture.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

АНАЛІТИЧНИЙ ДИСКУРС: ДОСВІД РЕІНТЕРПРЕТАЦІЇ КЛАСИЧНИХ ПРОБЛЕМ