ПРОТИРІЧЧЯ ТВОРЧОГО ТА СТРЕРЕОТИПНОГО У СУЧАСНІЙ НАУКОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Н. М. РИБКА Одеський національний політехнічний університет, Ukraine

Анотація

Вивчаються проблеми науки та питання співвідношення творчого та стереотипного у науковій діяльності глобального інформаційного суспільства. Науково-дослідна діяльність (наукова творчість) розглядається як основний різновид творчої діяльності. У статті підкреслюється те, що і стереотипи, і творче мислення відіграють двояку роль. З одного боку, вони необхідні для ефективного функціонування науки в різних аспектах, з іншого боку – ці ж стереотипи можуть заважати сприйняттю нового, як об’єктивно існуючого, так і створеного мисленням людини, тобто перешкоджати творчій науковій діяльності.

Ключові слова: наука, наукова діяльність, творча діяльність, стереотипна
діяльність.

 

Изучаются проблемы науки и вопрос соотношения творческого и стереотипного в научной деятельности в глобальном информационном обществе. Научно-исследовательская деятельность (научное творчество) рассматривается как основная разновидность творческой деятельности. В статье подчеркивается то, что и стереотипы, и творческое мышление играют двоякую роль. С одной стороны, они необходимы для эффективного функционирования науки в разных аспектах, с другой стороны – эти же стереотипы могут мешать восприятию нового, как объективнющего т, так и созданного мышлением человека, т.е. препятствовать творческой научной деятельности.

Ключевые слова: наука, научная деятельность, творческая деятельность, стереотипная деятельность.

 

This article studies problematic issues of science as well as the correlation between creativity and stereotypes in research within the global information society. Research (creativity in science) is viewed as a key form of creative activity. The paper underlies that both stereotypes and creative thinking play a double role. On the one hand, they are indispensable for effective functioning of science in different aspects, on the other hand, the same stereotypes can prevent the perception of the new, both objective and created by human mind, i.e. to prevent creativity of reserach.

Key words: science, research , creative activity, stereotype activity.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

МЕТОДОЛОГІЧНІ АЛЬТЕРНАТИВИ КОНЦЕПТУАЛІЗАЦІЇ ДУХОВНОСТІ