СИНКРЕТИЧНИЙ ХАРАКТЕР ВЧЕННЯ ПРО БОГА У ФІЛОСОФІЇ ІСМАЇЛІЗМУ

Автор(и)

  • К. О. МАЛЮТА Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Ukraine

Анотація

У статті розглядаються особливості вчення про Бога в межах філософії
ісмаїлізму. Метою є виявлення основних засад ісмаїлітської теології, а також впливу, який здійснили на її формування інші релігійні традиції. Виявлено, що ісмаїлітські філософи трансформували ідеї неоплатонізму, піфагорейства, мутазилізму та суфізму у відповідності до основного ісламського принципу – таухід. Бог є трансцендентним, пізнати можна лише Світовий Розум та Світову Душу, які, на відміну від Бога, наділені
атрибутами.

Ключові слова: ісмаїлізм, Бог, неоплатонізм, Світовий Розум, Світова Душа.

 

В статье рассматриваются особенности учения о Боге в рамках философии исмаилизма. Целью является определение основных принципов исмаилитской теологии, а также влияния, которое оказали на ее формирование другие религиозные традиции. Установлено, что исмаилитские философы трансформировали идеи неоплатонизма,
пифагорейства, мутазилизма и суфизма в соответствии с основным исламским принципом –таухид. Бог является трансцендентным, познать можно лишь Мировой Разум и Мировую Душу, которые, в отличии от Бога, наделены атрибутами.

Ключевые слова: исмаилизм, Бог, неоплатонизм, Мировой Разум, Мировая Душа.

 

This article discusses some features of the doctrine of God in the framework of Ismaili philosophy. It aims to establish basic principles of Ismaili theology and define the impcact of other religious traditions on the formation of Ismaili doctrine of God. The paper claims that
Ismaili philosophers transformed the ideas of neo-Platonism, Pythagoreanism, Mu’tazilism and Sufism, in accordance with the basic Islamic principle – tawhid. God is transcendent, we can only know the Universal Mind and the Universal Soul, which unlike God are endowed
with attributes.

Keywords: Ismailis, God, Neoplatonism, Universal Intellect, Universal Soul.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

КУЛЬТУРА І РЕЛІГІЯ: ДІАЛЕКТИКА СМИСЛІВ (Схід - Захід)