ПРОБЛЕМА ГУМАНІТАРНОСТІ ЖИВОГО СЛОВА ФІЛОСОФІЇ (з досвіду спостереження за образами викладання філософії у вузах)
Анотація
В статті розглядається проблема викладання філософії у вузі як теоретичне і методичне завдання. З’ясовується факт самосуперечливого буття філософії як навчальної дисципліни, аналізуються найбільш поширені традиції її дидактичної реалізації.
Ключові слова: філософія як навчальна дисципліна, горизонт знання, культура мислення, мислєнневі навички, доксографічна наратологія, раціональна реконструкція, інтелектуальна історія.
В статье рассматривается проблема преподавания философии в вузе как
теоретическая и методическая задача. Выясняется факт самопротиворечивого бытия философии как учебной дисциплины, анализируются наиболее распространенные традиции ее дидактической реализации.
Ключевые слова: философия как учебная дисциплина, горизонт знания, культура мышления, мыслительные навыки, доксографическая нарратология, рациональная реконструкция, интеллектуальная история.
This article examines the problem of teaching philosophy at higher educational institutions as a theoretical and methodological task. Self-contradictory nature of philosophy as an academic discipline is revealed; most common traditions of its didactic implementation are analyzed.
Keywords: philosophy as an academic discipline, knowledge horizon, culture of reasoning, thinking skills, doxographical narratology, rational reconstruction, intellectual history.