Проблеми овертуризму та шляхи їх вирішення: світовий аспект
DOI:
https://doi.org/10.32589/2412-9321.27.2022.276210Ключові слова:
урбантуризм, овертуризм, туристична дестинація, добробут міст, децентралізація туризму, концепція сталого розвиткуАнотація
Метою дослідження є визначення проблем, негативних наслідків овертуризму на сучасному
етапі розвитку міст у контексті світового туризму, пошук ефективних рішень задля покращення
туристичної інфраструктури великих та малих міст, мінімізації негативних наслідків від
туристичної діяльності, вирішення питань екологізації туристичної діяльності задля створення
умов реалізації концепції сталого розвитку. Методологія ґрунтується на використанні методів
системного аналізу, синтезу, що дозволяють визначити кількісно і якісно основні тенденції та
негативний вплив овертуризму на якість та добробут туристичних дестинацій. Наукова новизна
полягає в узагальненні успішної практики реалізації проєктів децентралізації туризму, зокрема
аспект світового досвіду. В науковому дослідженні розглядаються економічні аспекти, зокрема
у визначенні рейтингів небажаних для туризму туристичних дестинацій, кількісних показників
зниження рівня туристичної інфраструктури найбільших туристичних дестинацій. Висвітлюється
проблема екологізації туризму, поміркованих мандрівок. Показано, що концепція розумних міст,
короткотривалих мандрівок мінімізує негативний вплив від туризму на місцеву інфраструктуру
та загальний добробут як самого міста, так і його жителів. Результати дослідження дозволяють
визначити найбільш пріоритетні напрямки розвитку й в подальшому застосовувати успішний
досвід подолання овертуризму міст, туристичних дестинацій.
Посилання
Всесвітня туристична організація. URL: https://www.unwto.org
Andryeyeva N., Nezdoyminov S., Martyniuk O. (2018). «Green» infrastructure of the
economy of recreational nature use. Baltic Journal of Economic Studies, 4(4), 6–13.
URL: http:// www.baltijapublishing.lv/index.php/issue/issue/view/18
Kotler P., Bowen J. T., Makens J. C., Baloglu S. (2017). Marketing communication
strategies Marketing for Hospitality and Tourism. Pearson : England.
Мазаракі, А. А. (2016). Детермінанти розвитку туризму. Туризм XXI століття:
глобальні виклики та цивілізаційні цінності : матеріали Міжнар. наук.-практ.
конф. Київ : КНТЕУ, 76-78.
Національна доповідь «Цілі Сталого Розвитку: Україна». (2017, вересень 12).
Департамент економічної стратегії та макроекономічного прогнозування. URL:
http://www.un.org.ua/ua/publikatsii-ta-zvity/un-inukraine-publications/4203-2017
natsionalna-dopovid-tsilistaloho-rozvytku-ukraina-iakavyznachaie-bazovi-pokaznykydliadosiahnennia-tsilei-staloho-rozvytkutssr
Нездоймінов С. Г., Гуцуляк М. Проблеми екологізації та напрями розвитку немасових
видів туризму на сільських територіях України. URL: http://dspace.oneu.edu.ua/
jspui/ bitstream/123456789/10659/1/pdf
Overtourism? Understanding and Managing Urban Tourism Growth beyond Perceptions.
UNWTO Library, 2018. URL: https://www.e–unwto.org/doi.pdf
Романчук, Л. Д. (2019). Цифрові маркетингових комунікацій курортно-рекреаційних
підприємств. Туризм XXI століття: глобальні виклики та цивілізаційні цінності :
матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. Київ : КНТЕУ, 47–48.
Смирнов, І. Г. (2019). Геологістичні стратегії розвитку туристичного та готельноресторанного бізнесу в умовах овертуризму. Науковий вісник Херсонського
державного університету: Серія Географічні науки, 10, 86–95.