Проблеми овертуризму та шляхи їх вирішення: світовий аспект

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32589/2412-9321.27.2022.276210

Ключові слова:

урбантуризм, овертуризм, туристична дестинація, добробут міст, децентралізація туризму, концепція сталого розвитку

Анотація

Метою дослідження є визначення проблем, негативних наслідків овертуризму на сучасному
етапі розвитку міст у контексті світового туризму, пошук ефективних рішень задля покращення
туристичної інфраструктури великих та малих міст, мінімізації негативних наслідків від
туристичної діяльності, вирішення питань екологізації туристичної діяльності задля створення
умов реалізації концепції сталого розвитку. Методологія ґрунтується на використанні методів
системного аналізу, синтезу, що дозволяють визначити кількісно і якісно основні тенденції та
негативний вплив овертуризму на якість та добробут туристичних дестинацій. Наукова новизна
полягає в узагальненні успішної практики реалізації проєктів децентралізації туризму, зокрема
аспект світового досвіду. В науковому дослідженні розглядаються економічні аспекти, зокрема
у визначенні рейтингів небажаних для туризму туристичних дестинацій, кількісних показників
зниження рівня туристичної інфраструктури найбільших туристичних дестинацій. Висвітлюється
проблема екологізації туризму, поміркованих мандрівок. Показано, що концепція розумних міст,
короткотривалих мандрівок мінімізує негативний вплив від туризму на місцеву інфраструктуру
та загальний добробут як самого міста, так і його жителів. Результати дослідження дозволяють
визначити найбільш пріоритетні напрямки розвитку й в подальшому застосовувати успішний
досвід подолання овертуризму міст, туристичних дестинацій.

Посилання

Всесвітня туристична організація. URL: https://www.unwto.org

Andryeyeva N., Nezdoyminov S., Martyniuk O. (2018). «Green» infrastructure of the

economy of recreational nature use. Baltic Journal of Economic Studies, 4(4), 6–13.

URL: http:// www.baltijapublishing.lv/index.php/issue/issue/view/18

Kotler P., Bowen J. T., Makens J. C., Baloglu S. (2017). Marketing communication

strategies Marketing for Hospitality and Tourism. Pearson : England.

Мазаракі, А. А. (2016). Детермінанти розвитку туризму. Туризм XXI століття:

глобальні виклики та цивілізаційні цінності : матеріали Міжнар. наук.-практ.

конф. Київ : КНТЕУ, 76-78.

Національна доповідь «Цілі Сталого Розвитку: Україна». (2017, вересень 12).

Департамент економічної стратегії та макроекономічного прогнозування. URL:

http://www.un.org.ua/ua/publikatsii-ta-zvity/un-inukraine-publications/4203-2017

natsionalna-dopovid-tsilistaloho-rozvytku-ukraina-iakavyznachaie-bazovi-pokaznykydliadosiahnennia-tsilei-staloho-rozvytkutssr

Нездоймінов С. Г., Гуцуляк М. Проблеми екологізації та напрями розвитку немасових

видів туризму на сільських територіях України. URL: http://dspace.oneu.edu.ua/

jspui/ bitstream/123456789/10659/1/pdf

Overtourism? Understanding and Managing Urban Tourism Growth beyond Perceptions.

UNWTO Library, 2018. URL: https://www.e–unwto.org/doi.pdf

Романчук, Л. Д. (2019). Цифрові маркетингових комунікацій курортно-рекреаційних

підприємств. Туризм XXI століття: глобальні виклики та цивілізаційні цінності :

матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. Київ : КНТЕУ, 47–48.

Смирнов, І. Г. (2019). Геологістичні стратегії розвитку туристичного та готельноресторанного бізнесу в умовах овертуризму. Науковий вісник Херсонського

державного університету: Серія Географічні науки, 10, 86–95.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-29

Номер

Розділ

Статті