ІНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГІЇ ТА МІЖНАРОДНИЙ ТУРИСТИЧНИЙ БІЗНЕС
DOI:
https://doi.org/10.32589/2412-9321.26.2021.269887Ключові слова:
інформаційні технології, туристичнийбізнес, цифровіплатформи, туристичний продукт, цифрові технологіїАнотація
У статті визначено ключові аспекти упровадження та використання елементів цифровізації задля підвищення ефективності туристичної діяльності. Висвітлено сучасні тенденції розвитку світового ринку послуг і визначено місце міжнародного туризму як пріоритетної сфери економіки багатьох країн, що забезпечує левову частку сукупного національного доходу держав, стає напрямом міжнародної спеціалізації, сприяє всебічному сталому економічному розвитку, соціальному залученню,зростанню зайнятості та подоланню бідності, ефективному використанню ресурсів, охороні навколишнього середовища, розвитку міжкультурних комунікацій, збереженню миру та безпеки як важливих компонент суспільної взаємодії світового масштабуВстановлено, що туристична індустрія, наразі, розвивається швидкими темпами і повинна відповідати сучасним викликам. За таких умов чималої уваги слід приділяти використанню інноваційних технологій та упровадженню цифровізаційних елементів у туристичну діяльність. Зазначено, що діджиталізація вже декілька років є головним трендом та чинником зростання бізнесу. Інноваційно-інформаційні технології трансформували як бізнес, так і підходи до клієнтів, реалізацію продуктів та послуг тощо. Дається обґрунтування необхідності використання інтернет-технологій для розвитку туризму на сучасному етапі. Визначено, що саме цифровізація сфери туризму сприятиме підвищенню конкурентоспроможності галузі, наведені ключові напрямки діджиталізації туризму в епоху цифрової економіки. Впроваджуючи цифрові технології, слід дотримуватись таких принципів, як ефективність, доцільність, обґрунтованість, системність, адаптивність, сталість. Основними стримуючими чинниками застосування цифрових технологій є їх висока вартість, відсутній або слабкий Інтернет-зв’язок, недосконалість законодавства, відсутність окремих технологій, а також державної підтримки їх впровадження. Недоліками цифровізації є те, що вона може призводити до безробіття, існують також проблеми безпеки.
Посилання
Кожухівська Р. Б. Напрями застосування інформаційних технологій у комунікаційних стратегіях українських туристичних підприємств і підприємств індустрії гостинності. Бізнес Інформ. 2015. №10. С. 120.
Жежнич П. І., Сопрунюк О. О. Особливості формування інформаційного забезпечення туристичної діяльності. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Інформаційні системи та мережі. 2014. № 783. С. 339.
Там само. С. 342.
Гадецька З. М., Ус М. Ф. Інтернет-технології в діяльності туристичних фірм для організації дозвілля молоді. Східноєвропейський журнал передових технологій. 2010. Вип. 2 (48). С. 5.
Гаврилов В. П. Інформаційні системи і технології в туризмі: лабораторний практикум для студентів напряму підготовки 6.140103 “Туризм”. Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2014. С. 68.
Там само. С. 69.
Давидова О. Особливості застосування інновацій у розвиток туристичної галузі України. Вісник КНУ ім. Тараса Шевченка. Серія «Економіка». 2015. № 7(172). С. 66-67.
Там само. С. 68.
Там само. С. 71. 1
Мельниченко С. В. Інформаційні технології в туризмі: теорія, методологія, практика. К.: Київ. нац. торг-екон. ун-т, 2008. С. 213-214.
Там само. С. 216-217.
Кудла Н. Є. Маркетинг туристичних послуг: навчальний посібник. Київ: Знання, 2015. С 78.
Там само. С. 80.
Литовченко І. Л. Інтернет-маркетинг. Київ: Центр учбової літератури, 2011. С. 116-117.
Там само. С. 118.
Грабовецький Б. Є. Економічне прогнозування і планування Київ : Центр навч. літ-ри, 2003. С. 116.
Там само. С. 117. 18 Кожухівська Р. Б. Digital-технології як основа розвитку туристичної діяльності в Україні. Економіка та держава. 2020. № 7. С. 95.